Menu Close

Ugdymo pakopos

Ikimokyklinis ugdymas

Ikimokyklinis ugdymas organizuojamas pagal Vilniaus lopšelio-darželio „Voveraitė“ Ikimokyklinio ugdymo programą (2017). Ugdymo turinys planuojamas vadovaujantis rekomendacijų rinkiniu „Žaismė ir atradimai“ (2021), Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašu (2016).

Ikimokyklinio ugdymo programa 2017 m.

Žaismė ir atradimai. Rekomendacijos ikimokyklinio ugdymo pedagogui

Ikimokyklinio-amžiaus-vaikų-pasiekimų-aprašas

Ikimokyklinio ugdymo metodinės rekomendacijos

Programos tikslas – atsižvelgiant į pažangiausias mokslo ir visuomenės raidos tendencijas kurti sąlygas, padedančias vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, socialinius, pažintinius poreikius.

Ugdymo procesas organizuojamas remiantis šiais principais:

  • Visuminio integralaus ugdymo – siekiama įvairių (kūrybinių, pažintinių, fizinių, emocinių) vaiko galių plėtotės. Tikslingai formuojant vaiko vertybines nuostatas, jausmus, mąstymą ir elgseną, užtikrinama visų ugdymo sričių darna.
  • Žaismės – ugdymas organizuojamas sužadinant natūralų vaiko norą žaisti, tyrinėti, pažinti ir kurti, žaidimą traktuojant kaip pagrindinę ir svarbiausią savarankišką vaiko veiklą bei mokymosi įrankį.
  • Individualizavimo – pažįstama ir puoselėjama vaiko individualybė: visiems vaikams sudaromos galimybės ugdytis pagal savo gebėjimus, poreikius, amžių, parenkant ugdymo(si) metodus, turinį, pritaikant aplinką.
  • Nuolatinės kaitos – parenkant ugdymo turinį ir metodus atsižvelgiama į kintančias ugdymo tendencijas ir modelius, kintantį sociokultūrinį kontekstą.

 

Priešmokyklinis ugdymas

Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa apibrėžia priešmokyklinio ugdymo paskirtį, tikslą ir uždavinius, ugdomas kompetencijas, pasiekimų sritis, ugdymo(si) turinio gaires, pasiekimų lygių požymius ir vaikų pasiekimų vertinimą.

Bendrųjų programų mokymo(si) turiniu ugdomos šios kompetencijos: komunikavimo, kultūrinė, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, skaitmeninė ir socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos. Visos kompetencijos tarpusavyje susijusios, jos ugdomos integraliai. Jų ugdymo rezultatai nurodyti dalykų pasiekimų raidos aprašymuose.

Programoje išskiriamos 6 ugdymosi sritys: gamtamokslinis ugdymas, kalbinis ugdymas, matematinis ugdymas, meninis ugdymas, visuomeninis ugdymas, sveikatos ir fizinis ugdymas. Visos ugdymosi sritys yra lygiavertės ir ugdomos integraliai su kompetencijomis.

Programa siekiama atliepti 5–6 metų vaikų interesus, puoselėti jų gerovę ir tenkinti kiekvieno vaiko individualius, savitus poreikius bei galimybes. Įgyvendinant programą svarbi vaikų žaidybinė, patirtinė veikla, atradimų džiaugsmo ir natūralaus smalsumo apie supantį pasaulį puoselėjimas, nes taip sudaromos sąlygos vaikams ugdytis programoje numatytas kompetencijas.

Priešmokyklinio ugdymo programa (nuo 2022 09 01)

Priešmokyklinio kompetencijų aprašas

 

Skip to content